خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 16:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عباسی در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

گزارش سوء مدیریت در جلوگیری از قطع درختان جنگلی در صحن علنی ارائه می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مقرر شده است در بازه زمانی یک ماه گزارش ماده 45 آئین نامه داخلی در زمینه جلوگیری از قطع درختان جنگلی در شمال کشور تهیه و به همراه پیشنهادات اصلاحی به صحن کمیسیون کشاورزی و صحن علنی مجلس ارائه شود.

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه 21 شهریورماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در راستای اجرای ماده 45 آئین نامه داخلی مجلس که به بررسی نحوه کار دستگاه‌های اجرایی و اجرای مصوبات قانونی اختصاص دارد درخواست یکی از نمایندگان در زمینه سوء مدیریت در جلوگیری از قطع درختان جنگلی در شمال کشور بررسی شد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی نماینده متقاضی درحال حاضر از جنگل‌های شمال کشور برداشت بی‌رویه درحال انجام است و مطابق قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور باید این ذخایر حفظ شوند و وظیفه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است که از جنگل‌ها حفاظت کند.



نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در نشست امروز گزارشی از کمبودها و کاستی‌ها در زمینه امکانات و منابع انسانی ارائه کردند.



وی با بیان اینکه مقرر شد کمیته منابع طبیعی کمیسیون کشاورزی موضوع سوء مدیریت در جلوگیری از قطع درختان جنگلی در شمال کشور را بررسی و کاستی ها و ایرادات دستگاه‌ اجرایی را احصاء کند، تصریح کرد: در صورت نیاز در پیوست گزارشی که به صحن علنی در زمینه کوتاهی‌ها در حفظ ذخایر جنگلی ارائه می‌شود پیشنهادات اصلاح قانون نیز آورده می‌شوند.



عباسی گفت: مقرر شده است در بازه زمانی یک ماه گزارش ماده 45 آئین نامه داخلی در زمینه جلوگیری از قطع درختان جنگلی در شمال کشور تهیه و به همراه پیشنهادات اصلاحی به صحن کمیسیون کشاورزی و صحن علنی مجلس ارائه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 367987
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار